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La compagnie anglaise British Airways a souffert d’une attaque Internet il y a quelques jours…

Alors que le monde entier migre sur Internet on peut se poser des questions sur les compétences des Etats et des sociétés alors que les attaques des pirates sont toujours plus graves.

Est-il raisonnable de mettre autant d’informations en ligne alors que l’on sait qu’elles peuvent être volées à tout moment? On peut se poser la question du tout numérique notamment de la part des administrations françaises.

Dans le domaine des voyages, les attaques sévissent régulièrement après des compagnies américaines et Air Canada tout récemment, British Airways vient de communiquer sur une attaque informatique d’importante du 21 août à 22H58 au 5 septembre à 21H45.

380000 transactions financières auraient été compromises.

Les voleurs ont pu s’emparer des informations personnelles et des détails des règlements des clients pour les réservations sur les sites de ba.com et sur l’application pendant cette durée. Contrairement à Air Canada les détails des passeports n’ont pas été affectés.

British Airways a contacté ses clients dont les données ont été volées pour leur conseiller de se mettre en relation avec leur banque ou leur fournisseur de carte de crédit.

Un membre de l’équipe de Business (qui détient une carte BA Amex) a contacté l’émetteur de la carte et a été accueilli par un message vocal indiquant que la société était au courant de l’attaque et qu’aucune autre action n’était nécessaire.

British Airways a indiqué que tout client affecté serait remboursé.

Il est à noter que le fonctionnement du site Internet et de l'application est redevenu normal ces derniers jours.

EN 2017, une panne informatique improtante avait obligé British Airways à annuler 726 vols lors d'un week-end prolongé de trois jours ce qui avait affecté environ 75000 passagers.

British Airways a publié le communiqué suivant sur son site web :

We are investigating, as a matter of urgency, the theft of customer data from our website and our mobile app. The stolen data did not include travel or passport details.

From 22:58 BST August 21 2018 until 21:45 BST September 5 2018 inclusive, the personal and financial details of customers making or changing bookings on our website and app were compromised.

The breach has been resolved and our website is working normally. We have notified the police and relevant authorities.

We are deeply sorry for the disruption that this criminal activity has caused. We take the protection of our customers’ data very seriously.

What to do if you have been affected

If you believe you have been affected by this incident, then please contact your bank or credit card provider and follow their recommended advice. Please check back here for further updates, we will be updating this page.

FAQs

How do I know if I have been affected?

This relates to customer bookings made or changed between 22:58 BST August 21 2018 and 21:45 September 5 2018 inclusive. We will be contacting affected customers directly to advise them of what has happened and are advising them to contact their banks or credit card providers and follow their recommended advice.

Will there be any compensation?

Every customer affected will be fully reimbursed and we will pay for a credit checking service. We take the protection of our customers’ data seriously, and are very sorry for the concern that this criminal activity has caused. We will continue to keep our customers updated with the very latest information. We will be contacting customers and will manage any claims on an individual basis.

What data has been lost?

The personal and financial details of customers making or changing bookings on ba.com and the airline’s mobile app were compromised. No passport or travel details were stolen.

How do I reset my ba.com password?

Click the Forgotten Pin/Password link on the top right-hand corner of the ba.com homepage.
We recommend you choose a unique password that you do not use for any other online account.

Should I call my bank or cancel my credit cards?

We recommend you contact your bank and follow their recommended advice.

What shall I do if I am due to travel today?

The incident has been resolved and all systems are working normally so customers due to travel can check-in online as normal.

Will I still be able to check in?

Yes, all customers booked on our flights will be able to check in as normal.

Will this affect any future bookings?

The incident has been resolved and ba.com is working normally so future bookings will not be affected.

Does this affect Executive Club accounts in any way? ie missing Avios/Tier Points

Executive Club accounts were not affected.

  
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